Context-build approach: 'must' for deduction (grammar presentations)

Context-build approach: 'must' for deduction (grammar presentations)

Today, we’re diving into an engaging way to teach deduction using modal verbs — specifically must — through a context-building approach. By grounding grammar in a meaningful context, students can better grasp its use in real-life situations. Let’s see how this unfolds!

Продолжить чтение...
Trapped by Technology — стихотворение на английском для обучения лексике и грамматике

Trapped by Technology — стихотворение на английском для обучения лексике и грамматике

Технологии давно стали неотъемлемой частью нашей жизни, и дети всё чаще сталкиваются с их влиянием, проводя много времени за экранами смартфонов. Стихотворение "Trapped by Technology" — это не только креативный способ познакомить учеников с новой лексикой и грамматическими конструкциями, но и повод для обсуждения актуальной темы зависимости от технологий.

В этой статье мы рассмотрим, как преподаватели могут использовать стихотворение для улучшения навыков английского языка у детей и подростков, уделяя внимание лексике, грамматике и развитию критического мышления.

Продолжить чтение...
Использование стихотворений для изучения лексики с детьми

Использование стихотворений для изучения лексики с детьми

Стихотворения (poems) — это не только увлекательный и креативный способ обучения, но и замечательное средство для расширения лексического запаса детей. Они помогают не только запоминать новые слова, но и развивают чувство ритма, улучшая восприятие языка в целом.

Недавно я написала стихотворение о девочке по имени Келли Грин (Kelly Green). В нем содержится множество полезных выражений из повседневной речи, которые идеально подходят для изучения на начальных уровнях, а также разговорных фраз, часто встречающихся у носителей языка.

Продолжить чтение...
Context-build approach: the difference between 'have been to', 'have been in', 'have gone to' (grammar presentation)

Context-build approach: the difference between 'have been to', 'have been in', 'have gone to' (grammar presentation)

In this article, we’ll focus on using the present perfect tense to describe actions and states related to different points in time. Through the story of Peter and his experiences in Australia, students will learn how to differentiate between "has gone to," "has been to," and "has been in". By using visual aids, we’ll make it easier to grasp the meanings of these phrases and their use in different contexts. By the end of the lesson, students will be able to clearly understand when to use each form, helping them describe actions and experiences in a more precise way.

Продолжить чтение...
Context-build approach: the use of ‘no matter’(grammar presentation)

Context-build approach: the use of ‘no matter’(grammar presentation)

In this article, we’ll explore the conjunction "no matter" and how it can be used to express situations where something is not important, regardless of other factors. Through the story of Robert and his wife Rachel, students will learn how to connect clauses and convey the idea that something remains constant no matter the circumstances. By the end of the lesson, students will be able to use "no matter" with different question words like who, what, where, and more, as well as understand how to use it in both present and future contexts.

Продолжить чтение...